Weitere Fotos und ein Artikel unter:
https://www.bmwblog.com/2018/1…series-dynamics-engineer/
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Quelle, siehe oben.
Weitere Fotos und ein Artikel unter:
https://www.bmwblog.com/2018/1…series-dynamics-engineer/
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Quelle, siehe oben.
Auch hier wieder die Lenkung/Dämpfer
Jalopnik talks with G20 BMW 3 Series Dynamics Engineer
https://www.bmwblog.com/2018/1…series-dynamics-engineer/
Auszug:
„(...) One of the parts of the “technical systems” that BMW improved was the steering. While many BMW fans, and just car enthusiasts in general, have complained about BMW’s variable ratio steering racks, this new one has been designed to remedy those complaints.
To understand it best, we need to know the purpose of variable ratio steering racks. The idea is to have “slower” steering, so-to-speak, on center, so that small movements of the steering wheel do not create large steering movements. This helps to keep the front end from feeling twitchy or nervous. However, at higher degrees of steering lock off center, the idea is to have small steering wheel movements make big steering movement, in layman’s terms. BMW’s previous variable steering did this but the jump between the two steering ratios was drastic and sudden, making it sometimes unpredictable and sketchy feeling while pushing it hard. Now, the jump is far smoother, using a more progressive change in the gear teeth on the steering rack. Jalopnik shows a hand-drawn diagram by Rothmiller, which really clearly shows this off. (...)“
Komplett nachzulesen unter:
https://www.bmwblog.com/2018/1…series-dynamics-engineer/
Jalopnik talks with G20 BMW 3 Series Dynamics Engineer
https://www.bmwblog.com/2018/1…series-dynamics-engineer/
Auszug:
„(...) According to BMW, the new 3 Series was given the full handling treatment, so as to put it back on top of the segment it once started. BMW also tweaked its steering to provide more natural accuracy and better feel. From what we heard from journalists who drove pre-production models, it all seems to have worked. But just what exactly did BMW do to make the new 3 Series so much better than before? Jalopnik recently spoke with the 3 Series’ Dynamics Engineer, Robert Rothmiller, to find out.
BMW apparently had a comprehensive plan for the G20 3 Series and its handling improvements. That plan was broken down into three phases: “weight and track width, body and chassis stiffness, and technical systems”, according to Rothmiller. (...)
Komplett nachzulesen unter:
https://www.bmwblog.com/2018/1…series-dynamics-engineer/
Es ist einfach sooooo geil, das Rad
... die Bremse wirkt irgendwie niedlich dagegen
Die Auswirkungen sind schon interessant...
1.) teilweise tatsächlich deutlich höhere Kfz-Steuer(n) und
2.) die Hersteller nehmen Modelle und Motorisierungen komplett aus dem Programm.
Und das nicht nur vorübergehend, sondern generell...
aber der F30 ist doch echt schön?
Für mich halt nicht
Ich hatte die letzten 6 Jahre das Gefühl, dass BMW im Audi-Style unterwegs ist. Ich konnte die Modelle teilweise nicht mal mehr unterscheiden. Das ändert sich zum Glück wieder...
Aber Du bist ja eh nen Mini Mann
Hab immerhin E30, E36, E46 und E9x selbst gekauft, dazu noch E39, E87 und F2x.
Und E21 durfte ich auch (mit)fahren...
Okay, die MINIs kann man wohl nicht leugnen
Da ging es nicht um schlechter oder besser,
sondern um ein simples Gefühl...
Den F30 hätte ich mit 35% Nachlass nicht
gekauft, hat mich emotional einfach
überhaupt nicht angesprochen.
Geschmäcker
Definitiv, daher bin ich so heiß
Ich habe ja in Paris drin gesessen und es war interessant...
Alle E-Modelle waren für mich wie Wohnzimmer
Im "F-3er" habe ich mich überhaupt nicht wohl gefühlt.
Und der G20 hat mich nun im Innenraum direkt wieder begeistert.
Huhu Zusammen,
habt Ihr schon irgendwas gehört?
Irgendeine Niederlassung oder ein Händler
der es krachen lässt, zur Premiere/Markteinführung?
Man könnte sich ja ggf. erstmals treffen,
zentral oder in kleinen Grüppchen
Also: Wenn Euch Infos erreichen, her damit.
Danke LG
Oli