Ist eine sehr Interessante Frage. Grundsätzlich ist die Motorkühlung beim G20 wohl etwas besonderes. Bei meinem 330i befinden sich gleich zwei Ausgleichsbehälter für die Kühlflüssigkeit, hatte ich so auch noch nie.
Denke mir, dass der M340i mit M-Technik einen größeren Kühler, eine stärkere Pumpe und mehr Wasservolumen hat, nur so kann ein Mehrwert an Wärme abgetragen werden. Am Motor selbst werden die wohl keine Unterschiede machen.
M-Technik Paket
-
-
Der 340 ist ja ein 6ender und ist da bestimmt noch besser in der Kühlung.
-
Other than extra oil cooling (similar to the F80 M3), M Technology package brings larger 374mm front rotors and calipers - compared to the standard M Sport 348mm.
-
-
Yes, brake discs.
Take a look at the pictures on the link I've posted - for some reason, direct links to the pictures does not work.
https://cdn.bimmerpost.com/for…035691&stc=1&d=1555785980
https://cdn.bimmerpost.com/for…035692&stc=1&d=1555785980
https://cdn.bimmerpost.com/for…035693&stc=1&d=1555785980
https://cdn.bimmerpost.com/for…035694&stc=1&d=1555785980Parts for 33T - M Technology package:
For vehicles with
Motorsport engineering package
S33TA=YesBrake disc, lightweight, ventilated, left 374X36, part num. 34116875283
https://bimmercat.com/bmw/EN/s…selectGroup/60522/02_0221
https://bimmercat.com/bmw/en/p…ilated%2Cleft/34116875283Standard front brakes for M340i are 348X36
-
Very interesting!
-
...bei uns im FirmenwagenKonfigurator steht übrigens das hier:
<<<
Erhöhte Wärmekapzität des Brems- und Kühlsystems
>>> -
Bigger brakes = more metal / iron = Increased heat capacity
-
Possibly.
-
BTW, there is the same BIG problem as with M3 - the cooler is mounted "facing" down under the front of the car (parallel to the ground instead of the normal radiator that is up and down). There isn't much/any shielding protecting it.
https://cdn.bimmerpost.com/for…049218&stc=1&d=1557344643
https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1606155
For M3 there is a $700 "guard".
https://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1171537