Für den 330i soll es Anfang 2023 ebenfalls Xhp geben.
Man hat jetzt ein Testfahrzeug und macht sich an die Entwicklung.
Klingt super, da für mich Frühling 2023 die Leistungssteigerung auf 310 PS auf dem Plan steht
Für den 330i soll es Anfang 2023 ebenfalls Xhp geben.
Man hat jetzt ein Testfahrzeug und macht sich an die Entwicklung.
Klingt super, da für mich Frühling 2023 die Leistungssteigerung auf 310 PS auf dem Plan steht
Nächstes Update von den Social Media Kanälen.
sind die xhpflashtool nur für Benzin und Elektro Autos oder gibt es auch für Diesel? Ich habe 330d g20 2019.
sind die xhpflashtool nur für Benzin und Elektro Autos oder gibt es auch für Diesel? Ich habe 330d g20 2019.
Aktuell nur Benziner, Diesel wird wahrscheinlich später folgen.
Aktuell nur Benziner, Diesel wird wahrscheinlich später folgen.
... nicht wahrscheinlich, sondern definitiv. Es dauert aber halt eine gewisse Zeit. Bei der F Reihe wurden auch alle Diesel unterstützt.
Voller Support für G20 B48 Motoren!
ZitatAlles anzeigenWe’re ending 2022 on a high, with our full release for G20 B48 cars! This includes worldwide variants of 318i/320i/325Li and 330i/Li.
Below you can find the hard-facts for our Stage 3 calibration, but in a nutshell this is just a huge step in overall driving performance. Our mission is always to make those cars more fun and flexible. Super-smooth but more responsive in Comfort, to bang-on shifts in Sport/Sport+, it’s all there. We also added a new function called „Max-Performance“ which will come as update to lots of other cars as well in the future. Just mash the throttle and the trans dials everything up to 11 instant, regardless of which mode you are in right now.
Thx to @protuningfreaks and @aktiv_tuninghaus for supporting and testing along with us!
Here are the facts for Stage 3:
- Gear Display active in all modes
- Torque Limiters removed
- Enabled Ignition-Cut shifting, aka „Shift-Farts“.
(less boost-loss on shifts)
- Added MAX-Performance mode. Transmission
jumps instant to most aggressive mode on
Kickdown.
- Added RACE-Mode: Sport+ combined with DSC OFF
sets transmission to Circuit-Mode
3 selectable Shift-Speeds:
Comfort: Medium-Speed and smooth shifts
Sport: Medium to fast shifts, depending on throttle
Sport+: Super-Fast and firm shifts all the time
- Added adaptive Brake- and Corner-Shifting
strategy. Trans will instantly adjust to driver style,
when going faster into corners.
- Coasting removed in Comfort mode (still active in
ECO-Pro)
- Start/Stop disabled (still active in P)
- Shiftpoint in D-Comfort adjusted for better
driveability (better response, no more drone)
- Cruise-Control shifting adjusted for tuned engines
(no more unneccessary downshifting during cruise)
- Raised max. RPM in manual mode for high-power
engine builds. (up to 8000 RPM possible)
- Unlimited Launch Control usage allowed (stock
limited to 50 LC starts)
- 2TB Sport-Automatic always enabled. (regardless
of coding)
Wenn jetzt noch mhd was anbieten würde…
Wenn jetzt noch mhd was anbieten würde…
MG Flasher bietet schon lange was für B48 an
Meine Recherchen ergeben:
Du hast Recht, muss ich zum Sommer hin mal schauen, da der einzige Stützpunkt FF-Tuning ist laut Karte und das ist mir bisschen weit weg.
Du brauchst keinen Stützpunkt. Alles was du tun musst, ist ein bench unlock vornehmen zu lassen (bei einem Tuner deiner Wahl).
Alles andere dauert 5 Minuten mit einem MHD OBD Adapter und kann man Zuhause selber machen. Ist keine große Sache.