Der Anbieter-übergreifende Bmw m340i Leistungssteigerung Thread

  • Was soll das sein und was soll es bringen?

    Die sitzen ebenfalls in Finnland.

    Wo ist der Unterschied zu FEMto?

    Der große unterschied ist das Steuergerät muss angeblich nicht raus und verschickt werden

    läuft über remote

    Velocitytuning in UK bietet das an (sameday unlock) gibts auch yt videos dazu

    Natürlich gibts auch Nachteile

    sowie ich das gelesen habe

    custom rom geht nicht und Mhd+ auch nicht

    aber soll bald auch alles dann möglich sein

    und der unlock preis ist höher als bei femto

  • Der große unterschied ist das Steuergerät muss angeblich nicht raus und verschickt werden

    läuft über remote

    Velocitytuning in UK bietet das an (sameday unlock) gibts auch yt videos dazu

    in dem Video wird aber leider nicht gesagt (zumindest habe ich es nicht gehört) ob es auch für die StG nach 06.2020 geht.


    Viele Tuner reden eben von den aus 2019 und wenn man sagt der Wagen ist aus 2021 kommt nur noch 🤔

  • Noch höher? :D

    Ich glaube nicht an eine Remote Lösung, wie soll das gehen?

    Am besten noch ohne Ausbauen des Motorsteuergerätes…

    Na die werben auf Insta damit, es soll per Remote gehen


    Velocity Tuning on Instagram: "Same Day Unlock + Tuning for all G80 X3M and all S58 engine cars. Our VT650 & VT700 packages installed in 1 day on completely stock cars #g80m3 #bmws58 #bmwg80 #bmwrepost #bmwfanatics #f97x3m #bmwtuning #remap #winols…
    215 likes, 12 comments - velocitytuning on January 26, 2025: "Same Day Unlock + Tuning for all G80 X3M and all S58 engine cars. Our VT650 & VT700 packages…
    www.instagram.com


    Aber glauben kann ich es auch nicht, Femto versucht es seit Jahren und nun soll es doch per Remote gehen

  • Also laut deren Seite ist der M340 nur bis 2019 gelistet. Einzig die M3 G80 sagen sie die geben bis heute. Keine Ahnung welches STG die drin haben

    BMW G21 ///M340i xDrive Touring [07/2020] - Portimao Blau

  • Aber glauben kann ich es auch nicht, Femto versucht es seit Jahren und nun soll es doch per Remote gehen

    Nicht ganz, FEMto will es nicht, da jegliche Variante die seine Räume verlässt geknackt werden könnte.

    Die Sicherungsmaßnahmen würden in keinem Verhältnis stehen.

    Daher bleibt es alles inhouse.


    Keine Ahnung welches STG die drin haben

    Bosch MG1 = Benzin

    Ist das gleiche im M340i, M3 und allen aktuellen BMW Modellen.

    Bosch MD1 ist das gleiche nur als Diesel.

  • „Auszüge von anderen Foren“


    Anyway im Tommy from Velocity Tuning. We are dropping a youtube video later today to go into a little more detail but to clarify. It is same day solution, it is not using a pre 2020 x3m dme (they are becoming hard to obtain these days)


    The calibration area is open and bootloader, asw remains locked like on any secure unlock solution for security reasons.


    BMW G80 G82 M3 M4, G87 M2, F97 F98 X3M X4M / Custom Remap Stage 1 2 or 3 Tuning
    Click Here for more details on our S58 Tuning VT650 - Stage 1 Only ECU flash required - no hardware modifications. Option 1: 1769 same day unlock…
    www.velocitytuning.uk



    Hey guys!



    Paul from 1769 Performance here.



    Tommy has answered most of the questions already here, huge thanks to him for that! As well as his “FAQ” video is coming soon and will be linked in this topic.



    Just quickly want to add couple things from our side:



    1) We did not yet promise any exact dates concerning the US unlocks. It’s coming, sure, we see US as our main potential market. However, we do not set any availability deadlines. So if you were planning to send ECU to femto - just do it, dont wanna hold you down guys with some blank promises.



    2)Custom ROM:

    We only had MHD support requests with a very very rare BM3 one-off requests. So we did not contact BM3 and do not plan in any near future. MHD received a message from us almost day1 as solution started becoming more or less public for beta-testers.



    So far, we have tested MHD+ on S58 and it works great, but also brings a HUGE security threats to our solution due to how the custom code is structured (MHD is informed). We are not taking any chances here and not going to release a single MHD+ ECU out in the wild until we are 100% it can not be used against us (will require either more security related patching from our side, or restructuring of the code from MHD side, WIP here)



    3)Pricing.

    Same day = comes with much harder solution overall, with much harder logistics and is more time consuming for out team. Therefore, solution WILL ALWAYS remain more expensive than the Femto alternative. We are targeting the people who value their comfort and ready to pay, for everybody else, instead of complaining, just contact Femto, they are great guys proven with years of good work.



    4)”Encryption keys”

    Guys, stop mentioning all this nonsense, that’s just funny for anybody deeply involved. Not even taking into account that such “magic keys” able to unlock the ECU do not exist… Even if they did, nobody, especially Femto has shared anything with us, we are two different companys, using two different solutions, targeting different customers.


    Only calibration area is remaining unlocked for end user. The secured algorhitms for ASW (ROM) area update is also coming as soon as custom ROM related threats are out of the way.


    Ich bin auch derzeit noch skeptisch ob das funktioniert

    mal sehen