Stimmt, da hat‘s gut gepasst!
Aber ich sehe es auch so - clean ist am Besten. Aber nun BTT, sonst wird uns KeYa hier bald nicht mehr mögen...
Stimmt, da hat‘s gut gepasst!
Aber ich sehe es auch so - clean ist am Besten. Aber nun BTT, sonst wird uns KeYa hier bald nicht mehr mögen...
Auf meinem F33 430d hatte ich mir bei Abholung auch das 418d draufpappen lassen. Fand ich irgendwie witzig weil auch der Rest völlig nach Rentner ausgesehen hat:20170817_174933 (Groß).jpg
Aber nach nem Jahr kams dann wieder runter. Clean fand ich besser
Erinnert mich an meinen Bruder der damals auf seinen 530d e39 die 3 runtegekratzt und gegen eine 2 getauscht hat
Dann auch noch meine 2 Cent dazu.
Damals knapp nach der Steinzeit fuhr ich einen e21 323i, dort war der Auspuff defekt (2 Endrohre) , aus Kostengründen habe ich seinerzeit den Auspuff vom 320 6 Zylinder verbaut und das zweite Loch in der Schürze zugeschweißt und die Schürze lackiert.
Lange Rede kurzer Sinn, habe dann auch ein 318 Schild drauf gepappt, die Verwunderung war auf der BAB dann meistens recht groß vor allem bei den 190E Fahrern.
Echt, findest du? Ich find das irgendwie arrogant, so in der Art von "du glaubst ich würde mit so einem Popelmotor rumfahren? wirklich? Dir zeig ich's... jetzt erst recht." Hier vor kurzem erst einen RS3 mit Tdi Schriftzug und einen C63 mit C200 Emblem gesehen... Ehrlich, dann lieber gar nichts.
Geht mir ähnlich. Nicht böse gemeint, aberfinde das irgendwie ne Mischung aus arrogant, prollig und kindisch. Kurz gesagt einfach unnötig.
Entweder weg lassen oder dran lassen und dazu stehen was man gekauft/geleast hat.
Geht mir ähnlich. Nicht böse gemeint, aberfinde das irgendwie ne Mischung aus arrogant, prollig und kindisch. Kurz gesagt einfach unnötig.Entweder weg lassen oder dran lassen und dazu stehen was man gekauft/geleast hat.
Es gibt noch einen Punkt den keiner hier beachtet. Es gibt leider viele Neider die meinen Leuten die etwas wohlhabender sind als Sie selbst ihr Eigentum kaputt machen zu müssen.
Mein 911´er und E 38 wurden in Mannheim mehrfach mutwillig beschädigt. Der Ibiza mit 300 + Ps der optisch nix dargestellt hat, hatte an gleicher Stelle keinerlei Probleme gemacht.
Ich würde da jederzeit wieder C160 auf einen E500 kleben.
Extrem peinlich finde ich die umgedrehte Variante. In der Fa bei uns haben verschiedene Kollegen 550i auf den 520d geklebt.
Nach dem Absenden habe ich bemerkt das dies Keya ´s Blog ist.
Bitte um Entschuldigung. Das gehört nicht hier dazu.
Wobei
Keya ´s Auto ist ja dafür aus meiner Sicht genau richtig. Von außen M340 mit Leistungswerten vom M3
Vielleicht die Lösung für das Drehmomentproblem ?
&
MG Flasher is proud to announce official support for the Gen 2 B48 and B58 platform. These vehicles use the newest MG1 Bosch ECUs (DME84T0 & DME86T0) with MCU TC29x (AURIX). After many of flashes on our development car G20 M340i and over a hundred beta users, we are finally opening the doors to the latest MG Flasher software.
A Flashing License provides access to our unique adjustable TCU torque limiter available only on these ECUs for B48 and B58 models. With our Custom Code implementation there is no need to skew the torque/load calculation model maps within the ECU to keep the limiter from triggering therefore giving us an unaltered torque value that is true within the ECU and TCU. This allows for accurate calculations, smooth shifting and no software trickery. On-The-Fly options for Aurix ECUs are under development. Stage 1 and 2 OTS maps will include options like removal of OPF, cold start, catalytic converter and speed limiter; adjustability for burbles and target engine cooling temperature is also available.
Please note, ECUs with software updates from 11/2019 and later may have OBD flashing security that require removal of the ECU to unlock via select Authorized Dealers or Tuners with specialized bench tools. Interested Dealers should contact us for exclusive access to a customized version of Magic Motorsport’s FLEX tool. We have also enabled 3rd party unlock support on these ECUs to help transition to MG Flasher. Best way to check your ECUs security level is to connect via our app.
The following vehicles are supported:
G20/G21/G28 - 318i/320i/330i/M340i
G29 - Z4 sDrive20i/sDrive30i/M40i
G07 - X7
G06 - X6
G05 - X5
G02 - X4
G01 - X3
G11/G12 - 730i/730Li & 740i/740Li
G14/G15/G16 - 840i/840i
G30/G31/G38 - 520i/530i/540i
G32 - 630i/640i
A90 (J29) - Toyota Supra
F40 - M135i
If your vehicle is not listed here, please connect our free app and press “Check Support” to check if OTS maps are readily available for your specific ECU revision. We may be able to prepare them for you if not yet available.
We have prepared OTS maps for both B48 and B58 vehicles with excellent results. Our goal was to increase the performance and focus on creating safe and reliable calibrations that retain factory functions and safety features. From our many tests, our B58 OTS maps have modest gains; up to an additional 109 hp & 180 Nm (133 lb-ft) on stage 2 from stock! On 184 hp model B48 vehicles our stage 2 maps increase stock output by up to a whopping 156 hp & 201 Nm (148 lb-ft)! All attached dynos are measured in bhp except for the one DynoJet B48 which is measured in whp.
B58 Gen 2
Stock: 382 hp & 500 Nm (369 lb-ft)
Stage 1: Up to 450 hp & 636 Nm (469 lb-ft)
Stage 2: Up to 495 hp & 680 Nm (502 lb-ft)
B48 Gen 2 184hp model
Stock: 184 hp & 270 Nm (199 lb-ft)
Stage 1: Up to 310 hp & 430 Nm (317 lb-ft)
Stage 2: Up to 340 hp & 470 Nm (347 lb-ft)
The new MG Cloud Log Viewer is available online and it is integrated with our professional logger built into the MG Flasher App. Tuner’s may customize which RAM addresses to log in order to get direct access to the ECU’s internal calculations. Users may upload logs directly to their cloud account after linking their API key with a new MG Cloud user account. We’re working on joining accounts together for ease of use. Have a look at the example logs Stage1 M340i G20 on our new MG Cloud Log Viewer: https://logs.mgflasher.com/log…bb-468c-a69b-7c15a5367cd3.
Now that we have official support for these vehicles, our next steps are to create custom code including switchable maps, burbles, max cooling, and antilag. The goal is to enable in app adjustable custom code ON THE FLY, where flashing will NOT be required to change settings!
We would like to thank everyone who helped make this possible. Thank you to our dealers who have all worked hard to test the flashing process and search for bugs. The many beta testers who allowed us to develop software directly on their vehicles and spend countless hours driving and logging. Finally, thank you to the huge fan base that has grown over the last few years, you motivate us to continue making MG Flasher better than ever!
We are looking forward to your feedback.
The MG Flasher Team
www.MGFlasher.com
danke @comforter
bin seit seit einiger zeit mit denen am kommunizieren. anscheinend haben die es geschafft das drehmomentlimit auf bis zu 1000nm anzuheben.
man kann das mit der app per schieberegler sogar selber definieren...
wenn das peem modul endlich mal kommt, kann ich anfangen diverse probleme auszugrenzen und wenn bis dahin mhd keine lösung hat wechsle ich.
Dämliche Frage jetzt: muss bei MG Flasher das Steuergerät entsperrt werden, wie bei bisher allen anderen Lösungen? Könnte mir nicht vorstellen, dass es ohne Entschlüsselung gehen kann, oder?
Dämliche Frage jetzt: muss bei MG Flasher das Steuergerät entsperrt werden, wie bei bisher allen anderen Lösungen? Könnte mir nicht vorstellen, dass es ohne Entschlüsselung gehen kann, oder?
Ja natürlich
an bench unlock kommt man nicht vorbei... das muss man haben aber ist auch kein großer akt. kann so gut wie jeder tuner